Donor Data

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Author —Auteur — Michelle Bell

The key to Cultivation, Retention and Stewardship

The amount of data that is generated by every one of us is extraordinary. In 2020, each of us is expected to generate 1.7 megabytes of data every second. Data is not just the new normal, it is the path to innovation and future growth. Despite its power and ubiquity, many NFPs are not using it – at least its full capability. 

Data is driving a capability gap among NFPs that will soon become a chasm. 

The difference between adopting and embracing data is immense.

Those that dive in will succeed.

Those that wait, or dip their toes will not. ​

How can data help you fulfill your mission?

  1. Smarter decisions. 
    • Data can tell you what is working AND what is not working. Not to be underestimated is the role of data in helping you understand what you can expect. “Maybe”s turn into benchmarks and forecasts. 
  2. Return on Investment. 
    • Budgets can be limited. Each investment has to not only payback, but also payback better than other options. Data can help you test, compare and correct. 
  3. Precision
    • Gone of the days of targeting anyone and everyone with messaging and media. Data allows us to refine our target. We can be precise about who to reach and with what message. It also eliminates the “needle in a haystack” fear of targeting by making custom audiences and profiles more accessible than ever. 
  4. Do more.
    • Data allows us to be nimble – testing, scaling, pivoting in real time. It makes spaces and leads the way for innovation. 
  5. Organizational alignment. 
    • When we all follow the same data, we all go together. Data can override politics and squeaky wheels. 
  6. Donor experience (1:1) 
    •  Create a tailored experience that is quickly becoming the new norm.

So, how does an organization dive in?

  1. The need for analytics. Data does not equal information. In fact, you can have reams of data without information but you can’t have information without data. Analytics is the bridge between them. 
  2. Have a purpose. You need to identify the key questions that need answering.
  3. Data management. Invest time and resources into making your data clean, consistent and accessible. Also, as you become more reliant on your data (don’t worry, it’s a good thing), you need to ensure you have a plan in place to protect your data.
  4. Culture. Though not typically included in a data strategy, we think it is critical. Asking organizations to trust in data instead of the most senior person, or loudest person, takes time. Investing effort in shifting the culture to embrace data is critical to becoming an insight lead organization. 
  5. Use your data to tell a story. The human brain is hardwired for stories. Very few of us are hardwired for statistics and graphs. Don’t fight it. Embrace it by turning your data into compelling stories that can be shared in the organization. 

 

It’s easier than you think. 

“I wish we didn’t use data” says nobody. Ever. 

So, let’s do this. Contact us and we can talk about getting data to work harder for you.

Michelle Bell

Directeur général du marketing

Michelle a plus de 18 ans d’expérience dans le domaine du marketing et des opérations. Elle a travaillé en gestion traditionnelle de la marque pour des entreprises mondiales de produits de consommation courante. En outre, elle a œuvré en marketing et en stratégie commerciale pour le secteur public, notamment pour Monnaie royale canadienne à l’occasion de son Canada 150.

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Rob Hyams

Directeur de la création

Rob a construit des marques et des campagnes depuis qu’il est venu au monde… ou du moins c’est ce que l’on ressent. Il a un don rare; une capacité à distiller le complexe dans une histoire succincte et convaincante.

Brent Martel

Stratégie de site web

Brent est notre expert résident dans la création de sites Web qui convertissent et simplifient votre technologie marketing pour qu’elle fonctionne pour vous. Ça sonne bien, non?

Alan Horic

Stratégie numérique

Alan sait tout (sans blague) lorsqu’il s’agit de déployer votre stratégie de marketing numérique; de la recherche à l’affichage en passant par le marketing basé sur les comptes, il peut transformer vos annonces en une machine génératrice de revenus.

Francesca Désulmé

Gestionnaire de comptes

Artiste, passionnée du monde des communications et défenseuse des enjeux sociaux, la force de Francesca repose dans l’ensemble de ses expériences. Elle saura mener vos projets à terme grâce à son enthousiasme, sa créativité et son sens de l’organisation.

Peter Georgariou

Fondateur et directeur général

Adepte de Bouddha, passionné de diététique, Peter aime participer à des épreuves d’Ironman et de marathon pendant son temps libre. À chaque instant, Peter est un homme de cœur qui sait poser les bonnes questions. Faites-nous confiance…

Bárbara d’Oro

Stratège de contenu

Barbara est une journaliste de profession qui adore parler aux gens, poser de bonnes questions et donner une voix à leurs histoires. Étant brésilienne, elle ne dira jamais non à une sortie BBQ à une churrascaria du coin.

Michelle Bell

Directrice marketing

Michelle possède une nature attentionnée et une personnalité adorablement intello en plus d’une triple compétence dans les domaines créatif, stratégique et de l’ingénierie : la recette parfaite pour aider votre organisation à atteindre de nouveaux sommets, quoi!

Karen Bramhill

Directrice de l'expérience client

Artiste, épidémiologiste, spécialiste des opérations et véritable amoureuse de la vie; Karen est un véritable génie universel qui apporte une richesse d’attention et de connaissances à chacune des choses qu’elle entreprend. Sachez seulement que l’ambiguïté et elle ne font pas bon ménage. And for the record, ambiguity and her are not the best of friends.

Jennifer
Lim-Tamkican

Conception graphique et créativité

Ayant touché à tout en tant que pigiste marketing, Jennifer travaille de façon très réfléchie et pratique pour ses créations. Elle est la combinaison parfaite de créativité et style, que ce soit dans l’art ou dans la vie.

Geneviève
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Gestionnaire de comptes

Gen apporte l’énergie pour lancer votre projet et la détermination pour le mener à terme. De sa conscience émergeront votre meilleure stratégie et quelques solutions pour sauver la planète.

Jenna Araujo

Directrice artistique et conceptuelle

Jenna a une créativité aussi polyvalente qu’une boîte à outils… tout ça, avec un sourire! Elle a une solution design pour tout problème; en plus d’avoir le rire le plus contagieux du milieu.